دانلود رایگان مقاله انگلیسی بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید
جهت دانلود ترجمه این مقاله اینجا کلیک نمایید.
مقاله: Self-gifting guilt: an examination of self-gifting motivations and post-purchase regret
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
توجه : متن قسمت پایین به صورت کامپیوتری ترجمه شده جهت مشاهده نمونه متن فارسی ویرایش شده و اصلی.
اینجا کلیک نمایید.
دو جنبه از نارضایتی پست خرید وجود دارد. اولین انتقاد به پست ناهماهنگی خرید و دومین پست خرید پشیمانی است. کار منی از فستینگر (1957) استدلال می کند که ناهماهنگی شناختی اشاره فشارهای روابط غیر اتصالات مصرف و در نهایت نیاز به تغییر در رفتار، شناخت و قرار گرفتن در معرض به اطلاعات جدید و نظرات جدید است. کاهش در ناهماهنگی پست خرید از طریق اقدامات ارائه دهنده و یا دیگران که در آن نگرش مطلوب تر یا ارزیابی از مشتری هدف (هانت، 1970) رخ می دهد. نظریه تاسف اولیه در تصمیم گیری غیر منطقی (Loomes و ساگدن، 1982) متمرکز شده است، اما به عنوان نظریه احساسات منفی که در آن به وضعیت کنونی قابل قبول اگر تصمیم گیری انتخابی متفاوت غالب (Zeelenberg و پیترز، 2004). همچنین، سوئینی و همکاران (2000) اشاره به عنوان ناراحتی روانی فرد پس از آن به تصمیم گیری خرید پشیمانی. تاسف خرید ارسال شامل راهبردهای مقابله و به حداقل رساندن خطر وجود دارد که شخصی تر هستند و به طور کلی شامل خود قضاوت و احساس متاسفم (واتسون و اسپنس، 2007). مصرف کننده پشیمانی خرید یک احساس اغلب احساس است که نتیجه یک تصمیم نامطلوب مقایسه با امکانات دیگر، اما نه به انتخاب نهایی (اینمن و Dyer، 1997). به طور مشابه، یک کشور از این بابت متاسفم با توجه به تجربه بدبختی، محدودیت ها، تلفات، comings کوتاه، تجاوزات و یا اشتباهات (لاندمن، 1993) وجود دارد. تحقیقات قبلی از سوابق تاسف خرید پس از اثر نوع محصول و یا جمعیتی ویژگی (علی و Ramay، 2011)، دانش قبلی از مجموعه در نظر گرفتن (لین و هوانگ، 2006)، نفوذ در رضایت مشتری (اینمن و دایر، 1997 در نظر گرفته اند ؛ تیلور و اشنایدر، 1998)، تکرار مقاصد خرید (اینمن و Zeelenberg، 2002) و سوئیچینگ با نام تجاری (Zeelenberg و پیترز، 2004). با توجه به ساگدن (1985) پشیمانی نه تنها شامل آرزو می کنم که یکی رو انتخاب کرده متفاوت است، آن را نیز شامل این باور است که تصمیم اصلی اشتباه در آن زمان بود و شامل عناصر از خود اتهام متقابل و یا سرزنش خود. منفی تر این باور در مورد خرید، بیشتر تجربه تاسف به دلیل پشیمانی نتیجه مقایسه بین "آنچه هست" و "چه بوده است" (Creyer و راس، 1999).