http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

دانلود ترجمه مقاله در مورد بازخورد سیستم رفتار تصمیم گیری ارزش محور (دانلود رایگان اصل مقاله)

ترجمه مقاله بازخورد سیستم رفتار تصمیم گیری ارزش محور
عنوان انگلیسی مقاله: The effect of system feedback and decision context on value-based decision-making behavior
عنوان فارسی مقاله: اثرات بازخورد سیستم و زمینه تصمیم بر رفتار تصمیم گیری بر مبناء ارزش
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مطالعات نسبتا کمی در زمینه تحقیق درباره سیستم اطلاعات مدیریتMIS) ) که به بررسی رفتار تصمیم گیری ارزش محور می پردازد، انجام شده است. پیچیدگی فزاینده محیط تصمیم، تکیه بیشتر تصمیم گیرندگان را بر ارزش های شخصی ایجاب می کند، پس ارزش های شخصی جزء مهمی برای مطالعه و بررسی در زمان طراحی سیستم هایی برای کمک کردن به تصمیم گیری می باشد. این مقاله به توصیف تجربه ای در زمینه تعیین اینکه چطور رفتار تصمیم گیری براساس ارزش شخصی می تواند بواسطه بازخورد ویژه بر سیستم اطلاعاتی اثر بگذارد، می پردازد. هم چنین نقش زمینه تصمیم بر تصمیمات ارزش محور را بررسی می کند. نتایج نشان می دهند که رفتار تصمیم گیری ارزش محور می تواند تاثیر گذار باشد و از تئوری حامل و تئوری واکنشی به عنوان پیشگوئی کننده های مفیدی از پاسخ تصمیم گیرنده به بازخورد در زمینه های مختلف تصمیم بحث نماید. 
مقدمه : 
امروزه تصمیم گیرندگان با مشکلات و ابهامات فزاینده ای روبرو هستند. حقیقتا تصمیمات حال از زمانیکه DSS ها از حدود سی سال پیش معرفی شدند پیچیدگی کمتری ندارند. Courtney در تجزیه و تحلیل اش از DSS و سیستم های مدیریت دانش این پیچیدگی فزاینده را خاطر نشان می کند: (بیشتر راههای موثر باید برای ساپورت نظم بخشیدن به علمی وسیع که نیاز دارد به ارتباطات درونی بالا و موقعیتهای بد در آینده به کار روند).
موقعیت های Wicked (شرور)که توسط Rittel و Weber تعریف شده است ، تعدادی مشخصه بارز دارد که بعضی از آنها عبارتند از : مشکلات ممکن است هیچ فرمول صریح و قطعی نداشته باشند ، راه حل ها برای مشکلات درست یا غلط نیستند اما خوب و بد هستند ، و هر مشکل می تواند یک نشانه از مشکل دیگر باشد. پس سیستم های ساپورت تصمیم چطور باید این مشکلات را پیش بینی نمایند ، آن ممکن است مستلزم ساپورت DSS و بررسی ارزش های شخصی تصمیم گیرنده ، استفاده ار آنها بعنوان خطوط راهنما در موقعیت هایی است که تصمیم گیرنده یک نقص در اطلاعات و یا دانش محدود برای حل مشکلات داشته باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده