http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

ترجمه مقاله در مورد شناخت مدیریت دانش شخصی (دانلود رایگان اصل مقاله)

ترجمه مقاله شناخت مدیریت دانش شخصی
عنوان انگلیسی مقاله: Understanding personal knowledge management A weblog case
عنوان فارسی مقاله: شناخت مدیریت دانش شخصی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
بخش عمده ی تحقیق و تجربه مدیریت دانش بر یک سطح سازمانی متمرکز شده است؛ مداخلات و سیستم ها بدون تفکر زیاد درمورد اینکه چگونه با فعالیت ها و کارهای یکنواخت روزانه کارکنان دانش فردی مطابقت می کنند، طراحی می شوند. مدیریت دانش فردی رویکردی است که با تمرکز بر روش های حمایت از بهره وری یک شاغل با دانش فردی، مدیریت دانش سازمانی را تکمیل می نماید. هدف این مقاله ارائه یک چارچوب مدیریت دانش شخصی با استفاده از ادغام اطلاعات ادبیات موجود در زمینه عملکرد دانش و فعالیت های شاغل دانش همراه با نمونه هایی واقعی از وبلاگ ها برای اهداف حرفه ای نظیر گنجینه های دانش شخصی، نشریات آموزشی، ابزارهای شبکه سازی می باشد. ما نتایج را از بررسی اقتباسی یک وبلاگ برداشت نموده ایم تا چارچوب مدیریت دانش شخصی بوجود آید که از فعالیت های کارکنان دانش در سه بعد فرد، جوامع و شبکه ها، و ایده ها نقشه برداری می نماید. سپس درمورد کابردهای آن برای تحقیق و تجربه بحث می کنیم.
1.مقدمه
یکی از چالش های سازمان های امروزی تغییر روش های مدیریت علمی می باشد که به تدریج از تحقیقات تیلور در زمینه ی بهبود بهره وری کارگران دستی تا رویکردهای جدید مدیریتی شکل گرفت که به ماهیت فزاینده ی دانش عمیق کار توجه نموده اند (Drucker, 1999). مدیریت دانش (KM) بعنوان رشته ای که محصول و نیروی محرکه ی این تغییر می باشد: بهبود بهره‌وری شاغل دانش یکی از اهداف اصلی KM بشمار می آید. (Wiig, 2002; Schütt, 2003)
با این وجود، قسمت اعظم تحقیق و تجربه ی مدیریت دانش بر سطح سازمانی و هدف قرار دادن توسعه ی محیطی که  دانش ایجاد، اشتراک و مورد استفاده قرار می گیرد و همینطور اجرای برنامه های خاصی که از این فرایندها پشتیبانی می کنند، متمرکز است. در بسیاری شرکت ها، بخاطر اینکه "هیچکس ظاهرا مسئله ی عملکرد شاغل دانش را نمی پذیرد" (Davenport, Thomas, & Cantrell, 2002: 25)، جنبه ی شخصی KMغالبا بدست فراموشی سپرده می شود؛ یعنی برنامه ها و سیستم هایی که بدون تفکر درمورد اینکه چگونه با فعالیت ها و کارهای یکنواخت روزمره ی کارکنان دانش فردی مطابقت دارند، طراحی می شوند. درنتیجه کارکنان دانش، اغلب، فعالیت های جدید KM را بعنوان هزینه های ثابت، بجای ساده تر ساختن کار درنظر می گیرند (Davenport & Glaser, 2002).

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده