ترجمه مقاله سه بعد مقیاس روابط معلم- دانش آموز : اعبتارسنجی CFA در نمونه پیش دبستانی
ترجمه مقاله سه بعد مقیاس روابط معلم- دانش آموز : اعبتارسنجی CFA در نمونه پیش دبستانی
دسته: علوم تربیتی
قیمت فایل فقط 18,000 تومان
ترجمه مقاله سه بعد مقیاس روابط معلم- دانش آموز : اعبتارسنجی CFA در نمونه پیش دبستانی
رشته علوم تربیتی
The Three Dimensions of the Student–Teacher Relationship Scale: CFA Validation in a Preschool Sample (2011)
ترجمه مقاله سه بعد مقیاس روابط معلم- دانش آموز : اعبتارسنجی CFA در نمونه پیش دبستانی
- توضیحات: 15 صفحه انگلیسی، 18 صفحه ترجمه آماده فارسی (word)
- چکیده ترجمه فارسی:
اعتبار مقیاس رابطه معلم-دانش آموز (STRS) در یک نمونه پیش دبستانی با استفاده از تحلیل عامل تاییدی (CFA) مورد بررسی قرار گرفته شده است. تغییرناپذیری عاملی بر اساس جنسیت نیز مورد بررسی قرار گرفته شده است شامل اعتبار افتراقی و همزمان. علایم اعتبار شامل توان اجتماعی رتبه بندی شده توسط معلم , رفتار مسئله دار و بهداشت روانی و نیز امتیاز کودک به تست لغت تصویری پی بادی بوده است. نتایج نشان داده اند که مدل اصلی سه بعدی STRS بطور رضایت بخشی تایید نشد. با اینحال , نسخه 3 عاملی STRS با 25 آیتم دارای اصلاحات کم , نشان دهنده تناسب قابل قبول تری بوده است. تناسب مدل برای پسران و دختران قابل قبول می باشد. مدل سه عاملی اصلاح شده دارای اعتبار همزمان خوبی می باشد. اعتبار افتراقی مقیاس فرعی وابستگی بجای تعارض نشان دهنده رضایت کافی نبوده که اصولا ناشی از نواقص مقیاس فرعی وابستگی می باشد.
کلیدواژگان:
مقیاس روابط معلم-دانش آموز , کودکان پیش دبستانی , تحلیل عامل تاییدی , نمونه گروه , وابستگی .