http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

دانلود ترجمه مقاله احیای ارتباط توسعه مسیر شغلی با توسعه منابع انسانی

دانلود ترجمه مقاله احیای ارتباط توسعه مسیر شغلی با توسعه منابع انسانی

دسته بندی : علوم انسانی » مدیریت

توضیحات:

مقاله ترجمه شده احیای ارتباط توسعه مسیر شغلی با توسعه منابع انسانی، در قالب فایل word و در حجم 20 صفحه به همراه مقاله زبان اصلی. این فایل توسط تیم ترجمه تخصصی فرافایل، ترجمه شده است.

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا (دانلود مقاله انگیسی) دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 23 صفحه و مربوط به سال 2005 می باشد.

 

عنوان مقاله زبان اصلی:

Reviving the Relevance of Career Development in Human Resource Development

سال انتشار: 2005

محل انتشار:

             Human Resource Development Review Vol. 4, No. 4 December 2005 418-439

 

چکیده:

ماهیت کار، سازمان­ها، و مسیرهای شغلی، در طول دهه گذشته بطور قابل توجهی تکامل یافته ­اند. در مسیر این تغییرات، تحقیقات پیرامون توسعه و پیاده ­سازی مسیر شغلی اندک بوده است. این مقاله کمیابی بحث و اقدامات پیرامون این موضوع را از دیدگاه توسعه منابع انسانی (HRD) مدنظر قرار می­ دهد. نویسندگان مقاله چهارچوبی برای ادغام مجدد توسعه مسیر شغلی در فعالیت­های توسعه منابع انسانی (HRD) ارائه کرده و فعالیت­های یادگیری که در این محیط آشفته تناسب بیشتری با نیازهای افراد و سازمان­ها دارند، پیشنهاد می­ کنند. پیشنهادات برای اقدامات آتی نیز ارائه گردیده است.

 

بخشی از متن:

اگرچه توسعه مسیر شغلی (کارراهه) بعنوان یکی از نقاط مرکزی فعالیت­های توسعه منابع انسانی بوده، ظاهراً این اواخر بیشتر تحت­ الشعاع بحث و تحقیقات پیرامون سایر جنبه ­های توسعه منابع انسانی (HRD) بوده است (اسوانسون و هولتون، 2001). این موضوع عجیب نیست. اگرچه سازمان های نابی که با رقابت جهانی فزاینده روبرو هستند نیاز به کادر کارکنان آماده دارند تا به اهداف استراتژیک­ شان برسند، تغییر در مفاهیم مربوط به پیشرفت شغلی و ماهیت کار منجر به عدم اطمینان در خصوص توسعه مسیر شغلی بعنوان یک مفهوم و بعنوان یک اقدام (عمل) شده است. در حقیقت، به نظر می­ رسد ایده توسعه مسیر شغلی با بسیاری از موضوعات محیط کار امروز مغایرت دارد: موضوعاتی نظیر نرخ بیکاری بالا، زیان­های شغلی بعلت کاهش نیروی کار یا پیشرفت­های تکنولوژیکی، شکاف فزاینده حقوق و دستمزد بین کارکنان ماهر و غیر ماهر، نابرابری در فرصت­های شغلی، و فقدان وفاداری کارمند و کارفرما. با این وجود، هِر(2001) اذعان می­ دارد که به دلیل همین چالش­ها، توسعه مسیر شغلی بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد.

 

دانلود رایگان اصل مقاله به زبان انگلیسی

 

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 2731 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:265 کیلوبایت

 قیمت: 5,900 تومان پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده