http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

ترجمه مقاله در مورد کاربرد کلکتورهای مختلف در غلظت فلوتاسیون فلدسپار، میکا و ماسه کوارتزی (دانلود رایگان اصل مقاله)

ترجمه مقاله کاربرد کلکتورهای مختلف در غلظت فلوتاسیون فلدسپار، میکا و ماسه کوارتزی
عنوان انگلیسی مقاله: Application of different collectors in the flotation concentration of feldspar, mica and quartz sand
عنوان فارسی مقاله: کاربرد کلکتورهای مختلف در غلظت فلوتاسیون (شناور) فلدسپار، میکا و ماسه کوارتزی.
دسته: معدن
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کاربرد بلقوه کلکتورهای کاتیون مختلف در غلظت فلوتاسیون (شناور) میکا، فلدسپار و ماسه کوارتزی بررسی شده است. مواد خام (بوجانوواک  و یوب ) از دو محل در صربستان مورد استفاده قرار گرفته اند.
نتایج نشان داد که برای فلوتاسیون فلدسپارها، عملکرد آاِرو3030سی  بهتر از فلوتیگام‌دَت  است. آاِرو3030سی برگزینشی تر بوده، و با کاربرد آن، بازیابی جرمی بیشتری از فلدسپار بدست آورده شد . مشخصا، بازیابی جرمی فلدسپار موقعی که آاِرو3030سی اعمال شد 19.5% بود و موقعی که فلوتیگام‌دَت به کار برده شد  7.58% بود. به هر حال، ترکیب شیمیایی غلظت های فلدسپار به طور قابل توجهی متفاوت نبوده و مهم نبود کدام یک از این واکنشگرهای شیمیایی به کار برده می شود .
برای فلوتاسیون ناخالصی‌ها از ماسه کوارتزی، آاِرو3030سی  نسبت به ترکیب آاِرو825 و آرمارک‌سی  بهتر بود. موقعی که آاِرو3030سی  به کار برده شد، کیفیت عالی ‌تری از کنسانتره ماسه کوارتزی نسبت به زمانی که ترکیبی از این کلکتورها اعمال شده بودند، بدست آمد. بازیابی جرمی ماسه کوارتزی تقریباً یکسان بود : 64.47% موقعی که آاِرو3030سی  به کار برده شد و 61.72% موقعی که ترکیب آاِرو825 و آرمارک‌سی  به کار برده شد.
کلیدواژه: واکنش گرهای فلوتاسیون، کلکتورهای فلوتاسیون، مواد معدنی صنعتی، پردازش معدنی
1. مقدمه:
کانه پگماتیتی گرانیت سفید از بوجانوواک شامل K-Na فلدسپار(60%)، کوارتز(25%)، موسکویت (10%) و ناخالصی‌ها. در "فلدسپات"، بوجانوواک، از غلظت فلدسپار، میکا و ماسه کوارتزی در نتیجه این ماده خام برای استفاده صنعتی تولید شده است. رسوب ماسه کوارتزی " یوب" شامل کوارتز چنانچه کانی اصلی و فلدسپار، میکا و کانی‌های فلزی سنگین چانچه ناخالصی‌ها (آی‌تی‌اِن‌اِم‌اِس ، 1998). مدارک زیادی روی کاربرد کلکتورهای متفاوت در فلوتاسیون فلدسپار در 80 سال گذشته چاپ شده‌اند. به طور خاص انتخاب اصلی رشته بلند نمک الکیل‌آمونیوم معمولاً بیشتر کلکتور‌های فلوتاسیون برای پرعیار سازی سیلیکات‌ها به کار‌برده شده‌اند ( شیموییزاکا ، 1996 ؛ سالماوی  و دیگران، 1993 ). در این مطالعه، نتایج کاربرد کلکتور‌های متفاوت در غلظت فلوتاسیون میکا و فلدسپار از ماده خام گرانیت سفید از رسوب "بوجانوواک" ارئه شده است.‌ همچنین، کاربرد کلکتور‌های متفاوت در فلوتاسیون معکوس ماسه کوارتزی از ماده خام از رسوب "آوالا "-"یوب" بررسی شده است.
 
 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده