http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

ترجمه مقاله در مورد آناتومی مقایسه ای برگ Kalanchoe pinnata در شرایط آفتاب و سایه (دانلود رایگان اصل مقاله)

ترجمه مقاله آناتومی مقایسه ای برگ Kalanchoe pinnata در شرایط آفتاب و سایه
عنوان انگلیسی مقاله: Comparative anatomy of leaves of Kalanchoe pinnata and K. crenata in sun and shade
عنوان فارسی مقاله: آناتومی مقایسه ای برگ های کالانچو پیناتا و کا.  کرنتا در شرایط آفتاب و سایه، به عنوان حمایت از شناسای آنها.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه: گیاهان کالانچو پیناتا (Lam. ) Pers.   و کا.  کرنتا  (اندروس) هاو، Crassulaceae عموما در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگرند.  فعالیت بیولوژیکی از قبیل آنتی لیشمانیازیس و دردبر در فیتوتراپی موثر است.  این دو گونه غالبا به کاربرد و اسم مشابه و ریخت شناسی خارجی مشابه برگ ها با هم اشتباه گرفته می شوند.  ما وجود ویژگی های آناتومی که شناسای صحیح و درست گونه های پرورش یافته درشرایط سایه و آفتاب را امکان پذیر میسازد را بررسی کردیم.  علاوه بر این، مشاهدات جدید بر روی آناتومی K.  pinnata و K.  crenata انجام دادیم.  برگ های ثابت (FAA70) مورد استفاده قرار گرفت، و برش های آنها در Leica historesin قرار داده شد.  Hydathodeها در هر دو گونه مشاهده شد و برای اولین بار، آناتومی آنها در K. crenata توضیح داده شد.  گونه ها اختلافات آناتومی مربوط به حضور جداتنده های اپیدرمی در K.  crenata ، شکل متفاوت توزیع جداتنده های زیراپیدرمی و حضور جوانه های برگ تنها در K.  pinnata نشان دادند. 
کلیدواژه: مسامات ریزبرگ، جوانه های برگ،گونه های درمانی، جداتنده های فنولی
مقدمه : 
گونۀ Crassulaceae از گیاهان Crassulacean Acid Metabolism (CAM) هستند. گیاهان CAM برخلاف گاهان C3 و C4 در هنگام شب CO2 جوی را به صورت اسیدهای C4 جذب می کنند و در نتیجه در طی روز بعد این CO2 رابه سطح کربوهیدرات تثبیت می کند.  دو گونه از این خانواده شامل Kalanchoe pinnata(Lam. ) Pers.  و K.  crenata (Andrews) Haw.  در درمان بیماری های چون برونشیت و التهاب معده کاربرد دارند. این دو گونه علاوه بر کاربردهای رایج و معمول، دارای ویژگی های مشترک مربوط به مورفولوژی برگ مثل برگ های چلیپای، شاداب و بدون کرک میباشند؛ حالت بیضی تا کناره های برگ مستتر و لبه های کنگره دار میباشند.  با وجود اینکه  crenata دارای برگ های ساده و K.  pinnata دارای برگ های ساده و مرکب است، اما برگ های شبیه به هم دارند،بویژه زمانی که K.  pinnata فقط برگ های ساده دارد.  به خاطر این شباهت ها، هر دو گونه در برزل به نام folha-dacosta، saião و coirama شناخته می شود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده