http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

ترجمه مقاله در مورد ریفرمینگ متان توسط دی اکسیدکربن بر روی کاتالیزورهای فلزی قرار گرفته بر روی سیریا (دانلود رایگان اصل مقاله)

ترجمه مقاله ریفرمینگ متان توسط دی اکسیدکربن بر روی کاتالیزورهای فلزی قرار گرفته بر روی سیریا
عنوان انگلیسی مقاله: CO2 reforming of CH4 over ceria-supported metal catalysts
عنوان فارسی مقاله: ریفرمینگ متان توسط دی اکسیدکربن بر روی کاتالیزورهای فلزی قرار گرفته بر روی سیریا.
دسته: شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ریفرمینگ متان توسط دی اکسیدکربن بر روی کاتالیزور آهن، کبالت و نیکل قرار گرفته بر روی پایه CeO2 ، در فشار اتمسفری بررسی شده است. کاتالیزور نیکل بیشترین فعالیت را نشان داد و تبدیل تعادلی متان تحت شرایط دمایی K1123، g h/mol 1، و 1CH4/CH4= بدست آمده و ترکیب گازسنتز حاصله تقریباً 1H2/CO=  بود. رسوب کربن مشاهده نشد و فعالیت کاتالیزوری و گزینش¬پذیری گازسنتز به مدت 24 ساعت پایدار بود. تحقیقات نشان می دهند که فرآورش با دمای بالای K1123 برای چنین فعالیت کاتالیزوری بالا مهم می-باشد. کاتالیزور کبالت پس از احیاء کافی فعالیت تقریباً معادل با کاتالیزور نیکل نشان داد، در حالی که کاتالیزور آهن فعالیت ضعیفی از خود آشکار ساخت.
کلیدواژه: پشتیبانی سیریا، فعالیت، کاتالیزور
1-مقدمه:
فرایند تبدیل گاز طبیعی به سوخت مایع، که فرایند GTL نیز نامیده می¬شود از دو بخش تشکیل شده است. مرحله اول تولید گازسنتز از گاز طبیعی(متان)، و دیگری تبدیل گاز سنتز به سوختهای مایع می¬باشد. نسبت گازسنتز تولیدی (H2/CO) از واکنش ریفرمینگ خشک متان در مقایسه با ریفرمینگ بخار کمتر است. 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده