http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

ترجمه مقاله در مورد کنترل کننده پیشگویانه عصبی از یک کنترل بار فرکانس دو ناحیه ای برای سیستم قدرت به هم پیوسته (دانلود رایگان اصل مقاله)

دانلود رایگان مقاله انگلیسی در باره Neural predictive controller of a two-area load frequency control for interconnected power systemو خرید ترجمه مقاله
 
 
جهت دانلود مقاله ترجمه شده  کنترل کننده پیشگویانه عصبی از یک کنترل بار فرکانس دو ناحیه ای برای سیستم قدرت به هم پیوسته و  دانلود رایگان اصل این مقاله به قسمت پایین  (جزئیات بیشتر , دانلود ) مراجعه فرمایید.
عنوان انگلیسی مقاله: Neural predictive controller of a two-area load frequency control for interconnected power system
عنوان فارسی مقاله: کنترل کننده پیشگویانه عصبی از یک کنترل بار فرکانس دو ناحیه ای برای سیستم قدرت به هم پیوسته.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مقاله حاضر کنترل بار فرکانس  (LFC) را براى بهبود عملکرد دینامیک سیستم قدرت در محدوده وسیعى از شرایط اجرایى بررسى می کند.این مطالعه طراحى و کاربرد کنترل کننده پیش بینی شبکه عصبى  (NN-MPC) را در سیستم هاى قدرت بار فرکانس دو ناحیه ای مطرح کرده است. کنترل کننده پیشگویانه مدل شبکه عصبى (NN-MPC)  پیش بینى مطمئن شبکه عصبى را با عملکرد خوب کنترل پیشگویانه مدل با استفاده از levenberg  غیرخطى-بهینه سازى marquardt ترکیب می کند.  کنترل کننده از انحراف خطاى ناحیه توان محلى به عنوان سیگنال فیدبک استفاده کرده است.  براى اثبات اثر کنترل کننده مطرح شده، سیستم قدرت دو ناحیه ای در محدوده وسیعى از شرایط اجرایى و تغییر پارامترهاى سیستم شبیه سازى شده است.  علاوه بر این، عملکرد کنترل کننده مطرح شده با کنترل کننده منطقى فازى (LFC)  از طریق مطالعات شبیه سازى مقایسه شده است.  نتایج به دست آمده اثر و برترى روش مطرح شده را توضیح میدهند.
کلید واژه: کنترل کننده پیشگویانه عصبی، کنترل پیشگویانه مدل، کنترل منطقى فازى، کنترل بار فرکانس دو ناحیه ای
١. مقدمه: 
سیستم هاى قدرت بزرگ  معمولا از زیر سیستم های بهم پیوسته تشکیل شده اند.. ارتباط بین ناحیه های کنترل با استفاده از خطوط ارتباطی انجام شده است. هر بخش ژنراتور یا مولتى ژنراتور خود را داردو مسئول بار خود و تعاملات برنامه ریزى شده با بخش¬های مجاور است. زیرا سیستم قدرت معین بارگذاری هرگز ثابت نیست و براى اطمینان از کیفیت تأمین انرژى، کترل کننده فرکانس بار براى حفظ فرکانس سیستم در مقدار  عددى مطلوب مورد نیاز است. دریافت شده است که تغییرات در انرژى واقعى عمدتا بر فرکانس سیستم اثر مى گذارند و انرژى مکانیکى ورودى به ژنراتورها براى کنترل فرکانس انرژى الکتریکى ورودى استفاده شده است. در سیستم قدرت آزاد شده، هر ناحیه کنترل شامل انواع مختلف ناپایدارى ها و اختلالات مختلف در نتیجه افزایش پیچیدگى، مدل سازى سیستم، خطاها و تغییر ساختار سیستم قدرت است. سیستم قدرت خوب طراحى شده و اجرا شده باید از عهده ى تغییرات در بار و اختلالات سیستم بر آید و سطح بالا و قابل قبول کیفیت انرژى را در زمان حفظ ولتاژ و فرکانس در محدوده هاى قابل تحمل فراهم آورد[1-3]
در طول دهه هاى اخیر، استراتژى هاى مختلف کنترل براى LFC مطرح شده اند[10-1] این تحقیق در نتیجه ى این واقعیت است که LFC تابع مهم را در فعالیت سیستم قدرت مى سازد که هدف اصلى تنظیم انرژى خروجى هر ژنراتور در سطوح مطرح شده در زمان حفظ نوسانات فرکانس در محدوده هاى پیش تعریف شده است. طرح هاى انطباقى و محکم براى برقرارى ارتباط با تغییرات در سیستم تحت استراتژى هاى LFC توسعه یافته اند [4-7]. الگوریتم متفاوت در[8] براى بهبود عملکرد سیستم هاى  قدرت چند ناحیه ای مطرح شده است. با در نظر گرفتن سیستم قدرت چند  ناحیه ای بر اساس LFC به عنوان طرح کنترل نامتمرکز براى سیستم چند خروجى ، چند ورودى ، در [9] نشان داده شده است که گروهى از کنترل کننده هاى محلى با پارامترهاى نتظیم شده میتوانند ثبات و عملکرد کلى سیستم را تظمین کنند. 


 

جزئیات بیشتر , دانلود
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده