http://20elm.ir/an-introduction-to-scheme/

مقاله ترجمه شده در مورد رفتار زینتر و توسعۀ میکروساختار بوکسیت هندی (دانلود رایگان اصل مقاله)

دانلود رایگان مقاله انگلیسی در باره  رفتار زینتر و توسعۀ میکروساختار بوکسیت هندی و خرید ترجمه مقاله

جهت دانلود ترجمه مقاله  رفتار زینتر و توسعۀ میکروساختار بوکسیت هندی  و  دانلود رایگان اصل این مقاله به قسمت پایین  (جزئیات بیشتر , دانلود ) مراجعه فرمایید.
عنوان انگلیسی مقاله: زمین شناسی
عنوان فارسی مقاله: رفتار زینتر و توسعۀ میکروساختار بوکسیت هندی.
دسته: زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در مطالعۀ رفتار زینتر و توسعۀ فاز با دمای زینتر که آغاز آن از 1000-1650 درجۀ سانتیگراد است از دو نوع بوکسیت (هیدرواکسید آلومینیوم) هندی با ناحالصی های گوناگون استفاده شد. در توسعۀ فاز و تعیین مشخصات میکروساختار از پراش پرتوایکس و میکروسکوپ الکترونی اسکن کننده استفاده شد. مشخص شد که هر دو نمونۀ زینتر نه تنها دارای مقدار قابل توجهی فاز شیشه ای هستند، بلکه مقدار قابل توجهی فاز FeAlTiO5 ذوب پایین (low melting) نیز در آنها وجود دارد. حضور فاز شیشه ای و فاز FeAlTiO5 با ذوب پایین (low melting)عمدتا مسئول خواص دمای بالای نامرغوب بوکست هستند. نمونه های بوکسیت RUL با دمای 1450 درجۀ سانتی گراد را به نمایش می گذارند. جلوگیری از فازهای ذوب پایین باعث می شود که دمای RUL به >1600℃ افزایش یابد.
مقدمه:
هند از نظر ذخایر بوکسیت، رتبۀ پنجم را در دنیا دارد (حدود 5%) بوکسیت هند با ناخالص فراوان مواجه است. ناخالص ها عمدۀ موجود در بوکسیت شامل  و Cao می باشد.این ناخالصی ها فازها ذوب پایین در دمای بالا را شکل می دهند که به خواص دمای بالا آسیب می رساند. کشورهای چن، گینه و برزیل عرضه کنندگان اصلی بروکسیت برای موارد نسوز(refractory) در صحنۀ بین المللی به شمار می روند. 
بوکسیت نسوز با کیفیت باید دارای نسوزی بالقوه (~1840℃) باشد. بطوریکه بتوان از نقطۀ اوتکتیک در نمودار فاز Al2O3-SiO2 به این کیفیت بالا پی برد. نمودار فاز Al2O3-SiO2 دو جزء اصلی شکل خالص آنها را نشان می دهد.


جزئیات بیشتر , دانلود
_______________________________________
 
_______________________________________
 

_______________________________________

 
جهت دانلود مقالات دیگر به سایت اصلی www.irmagale.ir مراجعه فرمایید ایران مقاله سایت دانلود مقالات ترجمه شده
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

شمارنده